Subject: Küsimus seoses turunduslikel eesmärkidel kontaktandmete töötlemiseks antud nõusoleku andmisega saades selle eest vastu hüve
From: "Raili Kaul" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 26 Aug 2024 09:08:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördun Andmekaitse Inspektsiooni poole selgitamaks võimalikku korrektset
käitumismudelit olukorras, kus ettevõte soovib pakkuda andmesubjektile
võimalust anda nõusolek turunduslikel eesmärkidel oma kontaktandmete
töötlemiseks saades selle eest vastu hüve (nt soodustust teenuse
kasutamisel).

On mõistetav, et sama teenus peab olema andmesubjektile kättesaadav ka
ilma nimetatud nõusoleku andmiseta. Küsimus on nõusoleku tagasivõtmises
andmesubjekti poolt ja pakutud soodustuste edasi kehtimises peale
nõusoleku tagasivõtmist. Nimelt kui turundusliku nõusoleku andmisel saab
andmesubjekt teenuse näiteks 3 kuuks soodushinnaga, siis kas juhul, kui ta
võtab nõusoleku tagasi enne 3 kuu möödumist, on lubatud rakendada
nõusoleku tagasivõtmise hetkest teenuse eest täishinda või tuleb
vastutaval töötlejal siiski arvestada, et nõusoleku tagasivõtmine ei tohi
halvendada andmesubjekti olukorda ja hoolimata nõusoleku tagasivõtmisest
tuleb andmesubjektile pakkuda teenust soodushinnaga 3-ks kuuks?

Palun Inspektsiooni seisukohta IKÜM põhjenduspunkti 42 osas, mille
kohaselt Nõusolekut ei tohiks lugeda vabatahtlikult antuks, kui
andmesubjektil pole tõelist või vaba valikuvõimalust või ta ei saa
kahjulike tagajärgedeta nõusoleku andmisest keelduda või seda tagasi
võtta. (GDPR Consent should not be regarded as freely given if the data
subject has no genuine or free choice or is unable to refuse or withdraw
consent without detriment.) Kas seda põhjenduspunkti tuleks mõista antud
olukorras selliselt, et kui andmesubjekt võtab nõusoleku tagasi, siis
talle võimaldatud soodustus peab jääma kehtima, sest vastasel juhul ei
peeta antud nõusolekut kehtivaks?

Selgituseks lisan, et samasisuline teenus on andmesubjektile kättesaadav
ka ilma nö turundusliku nõusoleku andmiseta. Seega andmesubjekt saab
vabalt otsustada kas ta soovib täishinnaga teenust või soovib anda
turundusliku nõusoleku ja saada soodustust. Kampaaniaid samale teenusele
soodustuse pakkumistega teeb vastutav töötleja ka muudel juhtudel. Ehk
siis ka soodustus ei ole kättesaadav üksnes ja alati vaid selle kampaania
raames, mis puudutab turundusliku nõusoleku kogumist.

Lugupidamisega

Raili Kaul

Andmekaitsespetsialist

AS Go3 Baltics

TV3 group

Peterburi tee 81, Tallinn

go3.tv

 <http://www.tv3group.eu/> tv3group.eu

Käesolev e-kiri ja selle manused on konfidentsiaalsed ning mõeldud ainult
e-kirja saajale. E-kirjas sisalduvat teavet ei ole lubatud ilma saatja
loata edastada kolmandatele isikutele. Juhul, kui te olete saanud selle
kirja eksituse tõttu, siis palume teil teavitada sellest koheselt saatjat
ning kustutada e-kiri ja lisatud manused.

This e-mail and its contents are confidential and are for recipient’s use
only. The information in this e-mail may not be forwarded to third parties
without the permission of the sender. If you are not an intended recipient
of this email, please notify the sender immediately and delete this e-mail
and its attachments.